Zdrowa dieta

Mogłoby się wydawać, że zrzucenie tak zwanych nadprogramowych kilogramów to prosta sprawa. Istnieje przecież wiele diet, które mają sprawić, że szybko osiągniemy wymarzoną sylwetkę. Nic bardziej mylnego. Większość z nich prowadzi najczęściej do efektu jojo lub złego samopoczucia, które powoduje zbyt mała ilość dostarczanych organizmowi kalorii oraz witamin i minerałów.

Każdy organizm jest inny, co w praktyce przekłada się na to, że nie wszystkie sposoby na zredukowanie kilogramów będą dla nas wskazane. Ponadto wszelkie „diety cud”, to krótka droga do sprowadzenia na nasz organizm kłopotów zdrowotnych. Zanim więc rozpoczniemy walkę o zdrowy i piękny wygląd, warto skonsultować się z doradcą żywieniowym. Pamiętajmy też o kilku ważnych kwestiach, które dotyczą każdego. Jakich? Podpowiadamy.

Dieta odchudzająca i jej wpływ na nasze zdrowie

Skuteczne odchudzanie, to przede wszystkim wprowadzenie do codziennego jadłospisu zdrowych nawyków żywieniowych i trzymanie się zasad zdrowego odżywiania. Nie bez znaczenia pozostaje także aktywność fizyczna. Oczywiście wiele zależy tutaj od kondycji organizmu i predyspozycji zdrowotnych. Jest to więc w dużej mierze kwestia indywidualna, niemniej często nawet z pozoru banalny spacer bardzo korzystnie wpływa zarówno na sylwetkę, jak i na zdrowie.

Najlepszym rozwiązaniem jest zbilansowana dieta (https://diet4u.pl), dzięki której dostarczamy organizmowi niezbędne witaminy i minerały. Jeśli jednak zdecydujemy się na zastosowanie konkretnej diety, trzeba bezwzględnie trzymać się jej wszelkich zaleceń. W przeciwnym razie, może ona po prostu nie przynieść zamierzonych efektów.

Zasady zdrowego odchudzania

Dieta skuteczna, to dieta dokładnie przemyślana i dobrana indywidualnie do kondycji zdrowotnej organizmu oraz prowadzonego przez nas trybu życia. Redukcja zbędnych kilogramów jest istotna, ale jeszcze ważniejsze jest wykonanie tego w sposób mądry i świadomy. Unikniemy w ten sposób między innymi zaburzeń jedzenia, które mogą prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Jak więc zdrowo się odchudzać? Bardzo ważna jest ilość spożywanych posiłków w ciągu dnia oraz ich regularność. Warto, aby było to pięć dań, które zjemy o stałych porach.

Kolejna kwestia, to ich kaloryczność oraz picie wody. O ile w przypadku kaloryczności, jest to sprawa indywidualna, o tyle w przypadku wody, to jej minimalna ilość, która chroni organizm wynosi 800–1000 cm3/dobę. Pamiętajmy, że czerpie on ją także z pokarmów oraz o tym, woda mineralna jest o niebo zdrowsza od kawy, herbaty i barwionych napojów. Naprawdę warto więc się z nią zaprzyjaźnić. A co ze słodyczami? Oczywiście najlepiej je zredukować, ale mały grzeszek w postaci np. kostki czekolady zawierającej 70% kakao nie zaszkodzi, a często dostarczy nam endorfin. Bardzo ważną kwestią jest natomiast bezwzględne odstawienie używek, w tym między innymi papierosów i alkoholu. Niemniej ważne jest ograniczanie cukrów oraz soli.

Moda na odchudzanie, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim jest obecna od wielu lat. Warto jednak przez cały rok zadbać o to, co znajduje się na naszych talerzach. Jeśli nie mamy czasu lub pomysłu na gotowanie z pomocą przychodzi np. catering dietetyczny (diet4u.pl) przygotowywana przez osoby, które znają się na żywieniu i będą w stanie pomóc skomponować nam właściwy jadłospis.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here