witryna internetowa

Audyt SEO – czym jest i kiedy warto się na niego zdecydować?

Audyt SEO to działania analityczne w przypadku wybranej witryny internetowej. Ich zadaniem jest sprawdzenie, czy dana strona jest w odpowiedni sposób przygotowana do skutecznej weryfikacji przez roboty wyszukiwarek internetowych (mam tu na myśli Binga czy Google). Kiedy warto zdecydować się na audyt SEO i jakie korzyści może on przynieść?

Kiedy warto postawić na audyt SEO?

Audyt SEO warto przeprowadzić, gdy decydujemy się na wdrożenie nowej strony internetowej. Dobrą okazją do zainteresowania się pozycjonowaniem danej witryny może być także zmiana silnika, na którym ona pracuje (na przykład w przypadku sklepów internetowych). Bardzo często we wspomnianych sytuacjach trzeba budować pozycjonowanie od zera, więc pomocne będą wskazówki dotyczące tego, jak poprawić jej widoczność sieci.

Więcej szczegółowych informacji znajdziesz we wpisie: https://marketingprogress.pl/czym-jest-audyt-strony-internetowej-korzysci-z-calosciowej-analizy-seo-witryny/.

Na audyt SEO można się zdecydować także wtedy, gdy chcemy odświeżyć optymalizację strony przez dłuższy czas zaniedbanej w tej kwestii. Możemy też zlecić sprawdzenie strony pod kątem odpowiedniego pozycjonowania w sytuacji, w której nasze zastrzeżenia budzą efekty pracy agencji zajmującej się dla nas działaniami SEO.

Dlaczego działania SEO są takie ważne?

Jeśli o sile naszej firmy ma stanowić dobrze przygotowana strona internetowa, to warto zadbać o jej odpowiednią widoczność w sieci. Podobnie sprawa wygląda w przypadku sklepów internetowych. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania gwarantuje, że na naszą stronę regularnie będą trafiały osoby wpisujące w wyszukiwarkach frazy związane z profilem naszej działalności. Audyt SEO przeprowadzany regularnie, zapewni nam satysfakcjonujący ruch na stronie i wskaże na wszelkie niedociągnięcia mogące negatywnie wpływać na jej indeksowanie w popularnych wyszukiwarkach. Takie wskazówki są niezwykle cenne. Koszty audytu z reguły nie są niskie, ale gdy nasza strona będzie już dobrze pozycjonowana, to powinny się nam one bardzo szybko zwrócić dzięki współpracy z pozyskanymi w taki sposób klientami.