sitodruk

Farby do sitodruku – jak wybrać odpowiedni sklep?

Sitodruk jest metodą wykonywania nadruków stosowaną głównie w przypadku ubrań. Aby go wykonać potrzeba konkretnych rodzajów farb, a to wymaga udania się do specjalistycznego sklepu. Czym warto kierować się przy jego wyborze? Podpowiadamy.

Czym kierować się przy wyborze sklepu z farbami do sitodruku?

Głównym kryterium, którym powinniśmy się kierować jest szeroki wybór asortymentu. Możemy wyróżnić kilka rodzajów farb, które powinien posiadać profesjonalny sklep. Jednym z najpopularniejszych rodzajów są farby wodne. Przeznaczone są one głównie do tkanin syntetycznych oraz naturalnych. Drugim popularnym typem, który powinien posiadać dobry sklep są farby plastizolowe. Ich cechą charakterystyczną jest dobre pokrywanie tkaniny i duża elastyczność.

Wymienić można również inne rodzaje farb, które powinniśmy znaleźć w sklepie dedykowanym metodzie sitodruku. Są to między innymi farby rozpuszczalnikowe. Idealnie sprawdzają się one w przypadku tkanin wykonanych z poliestru lub nylonu. Ten rodzaj farb sprawdzi się także znakomicie w przypadku materiałów lakierowanych, sztucznych tworzyw lub papieru. Aby znaleźć tego typu sklep, wystarczy wyszukać w Google frazę farby do sitodruku sklep.

Jak wybrać sklep z farbami do sitodruku?

Dobry sklep powinien posiadać także farby specjalne, które pomogą nam w osiągnięciu niestandardowych efektów. Przykładem mogą być tutaj farby odblaskowe. Ten rodzaj farb za dnia ma jeden z podstawowych kolorów, natomiast po zmroku nadruk staje się doskonale widoczny. Innym typem są farby fotochromowe. Pozwalają one uzyskać takie efekty jak np. złoty lub srebrny nadruk, a także odbicie lustrzane.

Wśród farb specjalnych wymienić należy także farby fosforyzujące. Charakteryzuje je rzucający się w oczy neonowy kolor. Doskonale odbijają one światło, które pada na nadruk, co sprawia, że sprawdzą się znakomicie np. w przypadku ubrań firmowych. Ostatnim rodzajem farb specjalnych są farby rosnące. Nadają one nadrukowi efekt 3D. Doskonale sprawdzą się one jako podkreślenie konkretnych detali w nadruku.