Targi branżowe to wyjątkowa okazja do tego, aby zaprezentować szeroką ofertę przedsiębiorstwa. Jest to tym samym szansa na zdobycie nowych klientów oraz nawiązanie korzystnych relacji biznesowych. Przy niewielkim nakładzie środków finansowych można odnieść za ich pośrednictwem spektakularny sukces. Jak więc przygotować prezentację, aby zrealizować ten cel? Podpowiadamy.
Indywidualny projekt stoiska
Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji to nie ma lepszego sposobu niż skorzystanie z usługi indywidualnego projektu i budowy stoiska na targi. W takich wydarzeniach uczestniczą dość często nawet setki innych, konkurencyjnych przedsiębiorstw. Nic więc dziwnego, że największe wrażenie wywołują te firmy, które zaprezentują swoje produkty i usługi w wyjątkowej scenerii. Przygotowaniem projektu i budową niezwykłego stoiska zajmują się profesjonalne firmy, jak na przykład exposystemy. Doświadczenie i wiedza pozwala stworzyć ekspozycję, która przyciąga wzrok i na długo zapisuje się w pamięci gości.
Dobry personel to podstawa
Nie mniej ważną kwestią jest wybór osób, które będą nawiązywać bezpośredni kontakt z zainteresowanymi. Każdy odwiedzający musi poczuć się wyjątkowo. Obsługa nie może być nachalna, ale musi starać się odpowiadać na każde zadanie pytania oraz w szczegółowy sposób prezentować dostępną ofertę. Rzeczowa dyskusja oraz oferta dopasowana do indywidualnych potrzeb pozwala zaskarbić sobie sympatię gości.
Wyposażenie stoiska targowego
Należy zwrócić uwagę na to, aby stoisko było podzielone przynajmniej na dwie różne strefy. W jednej powinny znajdować się materiały reklamowe i informacyjne, a w drugiej każdy odwiedzający może przysiąść, skorzystać z darmowego poczęstunku oraz porozmawiać z obsługą. Ten podział jest konieczny, aby osiągnąć sukces. Wielu wystawców za bardzo skupia się na kwestiach reklamowych, nie zwracając uwagi na potrzeby gości. Prowadzi to do tego, że większość zatrzymuje się w takim miejscu tylko na chwilę i następnie udaje się dalej w poszukiwaniu innego stoiska w którym może odpocząć od natłoku reklamowego.
Interesującym sposobem, aby zwiększyć prywatność i odizolować hałas pochodzący z hali są niewielkie ścianki działowe. Umiejętnie ustawione pozwalają zwiększyć komfort osób odwiedzających stoisko. Niebagatelne znaczenie ma także oświetlenie. Najlepiej korzystać z lamp kierunkowych, które podświetlają najważniejsze elementy ekspozycji. Przyda się także centralnie umieszczone oświetlenie, które kolorystycznie powinno wpasowywać się w elementy logo marki.