Zdjęcia produktowe są nieodzownym elementem fotografii reklamowej. To one uwypuklają najważniejsze elementy konkretnego produktu, wskazując bezpośrednio na jego zalety. Dzięki temu klienci przychylniej odnoszą się do zakupu konkretnego towaru lub skorzystania z danej usługi. Oczywiście, bardzo ważne jest to, aby zdjęcie takie było jak najlepiej wykonane. Fotograf musi zająć się jego retuszem.
Retusz zdjęć produktowych – krok po kroku
Zdjęcia produktowe w pierwszej kolejności należy szparować, czyli usunąć z nich tło. Szczególnie jest to wykorzystywane wtedy, gdy kilka zdjęć ma być połączonych w jedno. Zdjęcia produktów to najczęściej packshoty gdzie neutralne tło jest czymś oczywistym. Postprodukcja, czyli właśnie czynności związane z retuszem są bardzo ważne, ponieważ pozwalają na usunięcie wszystkich niedoskonałości ze zdjęcia.
Fotografia reklamowa musi być wykonana bardzo estetycznie. Na zdjęciach nie mogą pojawić się żadne paprochy, zarysowania czy przebarwienia. Bardzo ważne jest to, aby wyrównać kolor, wyprostować krawędzi produktu, czy też – jeśli będzie taka konieczność – dodawać wypukłości. Jeśli takie zabiegi zostaną wykonane, to produkt od razu zaprezentuje się jako bardziej atrakcyjny.
Warto też podczas retuszu w programie graficznym dodawać cienie, żeby uniknąć wrażenia zawieszenia produktu w przestrzeni. Jeśli dany produkt występuje w kilku wariantach kolorystycznych, to zmiany kolorystyczne warto wykonywać w programie graficznym. Uzyska się jednolitą galerię przedmiotów, ułożonych dokładnie tak samo, lecz różniących się właśnie kolorami. Klient od razu będzie mieć dostęp do całej oferty.
Edycja zdjęć produktowych
Edycja zdjęć produktowych pozwala na takie wyeksponowanie towaru, które przekona klienta co do tego, że warto go zakupić. Dlatego należy wykorzystywać najlepsze programy graficzne i nie bać się eksperymentowania z konkretnymi zdjęciami. Przyniesie to wyłącznie same zalety, ponieważ klienci finalnie uznają produkt za bardzo atrakcyjny. Liczy się dosłownie wszystko: wykadrowanie zdjęć, nadanie filtrów, pozbycie się niedoskonałości produktu, a więc tych elementów, jakie mogłyby się nie spodobać konkretnej grupie docelowej.
High End to technika, która bardzo często wykorzystywana jest do zdjęć produktowych. Polega ona właśnie na tym, by retusz był zrobiony jak najdokładniej.I żeby uzyskane efekty były naturalne. Warto stosować tę technikę, a rzeczywiście można będzie uzyskać jak najlepsze rezultaty, zarówno pod względem jakości zdjęcia, jak i wyników związanych ze sprzedażą.